EĞİTİMDE PROJE VR
Sanal gerçeklik, çağın nefes kesen bir teknolojisidir.
Öğrenmenin en iyi yollarından biri ise kuşkusuz tecrube etmektir. Sanal gerçeklik teknolojisi diğer yöntemlerden farklı olarak “bulunma” hissini sağlayabilmektedir. Kişiler bütün duyuları ile istenilen durum, olay veya mekanı sanki oradalarmış gibi tecrube edebilirler.
Öğrenci, güneş sistemini gezebilir, kimya labaratuvarında deney yapabilir, tarihsel olarak önemli bir olayı içindeymişcesine tecrube edebilir, dünyanın herhangi bir yerinde bir restoranda sipariş vererek yabancı dilini geliştirebilir.
Peki bu nefes kesen teknoloji, eğitim ve öğretime entegre edilirse; sektöre ne gibi avantajlar sağlar?
- Öğrenmenin en iyi yollarından biri ise kuşkusuz tecrübe etmektir. Sanal gerçeklik teknolojisi diğer yöntemlerden farklı olarak “bulunma” hissini sağlayabilmektedir. Kişiler bütün duyuları ile istenilen durum, olay veya mekanı sanki gerçekte oradalarmış gibi tecrübe edebilirler.
- Çalışmada ilk okuma yazma öğretiminde öğrencilerinin akademik başarılarını artırarak öğrenim sürecini öğrenciler için eğlenceli hale getirebilecek, öğrencilerin okula, öğretmene ve öğrenmeye karşı tutumlarının olumlu yönde geliştirilmesine yardımcı olabilecek bir sanal gerçeklik uygulaması, öğrenimde büyük bir avantajdır.
- Öğrenci, güneş sistemini gezebilir, kimya labaratuvarında deney yapabilir, tarihsel olarak önemli bir olayı içindeymişcesine tecrube edebilir; dünyanın herhangi bir yerinde bir restoranda sipariş vererek yabancı dilini geliştirebilir.
- Düşük maliyetler ile gerçekte mümkün olmayan veya çok yüksek maliyetleri olan tecrubeler yaratılabilir.
- Eğitici olmanın yanında eğlencelidir. Bütün duyuları çalıştırır. Görsel, işitsel ve istenildiği noktada dokunsal tecrubeler yaratılabilir.
- Güvenlidir. Sınıf ortamında normalde riskli olabilecek deneyler ve tecrubeler yaratılabilir. Çoklu kullanıcı uygulamaları yaratılarak sosyal becerileri geliştirmekte kullanılabilir.
UYGULAMA ALANLARI